توسعه گلفروشی

مشاغل مشهد

توسعه گلفروشی

چه یک اکسسوری ساده برای اولین جشن جشن یک فرد جوان باشد یا یک ژست عاشقانه روز ولنتاین، چیدمان گل هرگز ناامید نمی شود. و این دسته گل ها تجارت بزرگی هستند و صنعت گل سالانه بیش از 5 میلیارد دلار درآمد ایجاد می کند. با فرصت های فراوان برای ورود به بازار و کسب سود، اکنون زمان بسیار خوبی برای راه اندازی یک تجارت گل فروشی است.
به بخش مورد علاقه خود بروید:
     چگونه یک کسب و کار گل فروشی را در 5 مرحله راه اندازی کنیم
     با ارائه تحویل، دامنه تلاش های گل فروشی در تهران را افزایش دهید
     ارائه تحویل قابل اعتماد با نرم افزار مسیریابی
     مشتریان را با ویژگی های قرن بیست و یکم خوشحال کنید
     سوالات متداول درباره راه اندازی یک کسب و کار گل فروشی
چگونه یک کسب و کار گل فروشی را در 5 مرحله راه اندازی کنیم
راه اندازی یک تجارت گل فروشی با برنامه ریزی دقیق آغاز می شود و با بازاریابی توانایی های گل خود برای جلب نظر مشتریان، در آینده نیز ادامه خواهد داشت.
1. یک طرح تجاری ایجاد کنید
یک طرح کسب و کار خوب حاوی اطلاعات مهمی در مورد کسب و کار شما است، مانند نام کسب و کار، شیوه های عملیاتی، جزئیات مالی و اهداف بلند مدت کسب و کار. شما باید یک طرح تجاری ایجاد کنید، زیرا به عنوان راهنمای شما برای موفقیت عمل می کند. چند مورد از مهمترین بخش های طرح کسب و کار شما عبارتند از:
     خلاصه اجرایی و بررسی اجمالی کسب و کار: این بخش ها نام کسب و کار شما را بیان می کند، نحوه عملکرد آن را توضیح می دهد و اهداف کسب و کار شما را تعریف می کند. همچنین باید از این بخش ها برای تشریح اقداماتی که برای رسیدن به آن اهداف در نظر دارید، استفاده کنید.
     بازار هدف و خلاصه خدمات: در این قسمت از برنامه خود، باید مشخص کنید که امیدوارید مشتریان شما چه کسانی باشند، زیرا این امر مشخص می کند که چه خدماتی ارائه می دهید. به عنوان مثال، اگر قصد دارید به خانه های عزاداری گل بفروشید، باید دسته گل های بزرگی با گل های مراسم عزاداری سنتی مانند نیلوفرها ارائه دهید.
     تجزیه و تحلیل مالی: شما همچنین باید برای رفاه مالی خود با ارائه گزارشی دقیق از وضعیت مالی خود برنامه ریزی کنید. این شامل مبلغی است که قصد دارید برای چیدمان گل و هر یک از ایده های خود برای افزایش سود با رشد کسب و کار خود هزینه کنید.
2. بودجه دریافت کنید
هزینه های راه اندازی برای یک تجارت گل فروشی می تواند بین 10000 تا 50000 دلار هزینه داشته باشد. برای راه اندازی کسب و کار خود حداقل به این میزان سرمایه نیاز دارید. و تا زمانی که شروع به کسب سود نکنید، برای پوشش سایر هزینه های مرتبط با کسب و کارتان، مانند گلدان ها و گل های تازه، به پول نیز نیاز خواهید داشت.
اگر این وجوه را به راحتی در دسترس ندارید، باید یا برای یک وام کسب و کار کوچک درخواست دهید یا به دنبال سرمایه گذارانی برای حمایت از کسب و کار خود باشید. گرفتن وام تجاری پولی را برای شروع کسب و کارتان در اختیار شما قرار می دهد. اما شما باید وام را بازپرداخت کنید، بنابراین مطمئن شوید که به دقت برنامه ریزی کرده و امور مالی خود را آماده کنید تا مطمئن شوید که پرداختی را از دست ندهید. اگر مطمئن نیستید که می‌توانید وام بگیرید، می‌توانید برای پوشش هزینه‌های راه‌اندازی خود به دنبال سرمایه‌گذار باشید. با این حال، به جای بازپرداخت وام، سرمایه گذاران شما ممکن است سهام کسب و کار شما را بخواهند که به آنها کنترل بر تصمیم گیری می دهد.
3. مکان و تامین کنندگان را بیابید
جایی که فروشگاه گل خود را باز می کنید تأثیر زیادی بر تجارت شما دارد. برای انتخاب مکانی برای کسب و کار خود، باید نزدیکی مکان به مشتریان، دسترسی به آن و هزینه اجاره یا خرید ویترین فروشگاه را در نظر بگیرید.
باز کردن یک فروشگاه در یک منطقه خرید پر رفت و آمد مانند یک مرکز خرید یا سوپرمارکت، فرصتی عالی برای ایجاد تجارت جدید با استفاده از ویترین برای به نمایش گذاشتن چیدمان های گل شما است. با این حال، در حالی که این ویترین های پربازدید راهی عالی برای فروش گل های شما هستند، اما اغلب قیمت بالاتری دارند. راه اندازی مغازه در یک منطقه کم تردد به این معنی است که تعداد زیادی از رهگذران نمایشگاه های گل شما را نخواهند دید. بنابراین در حالی که در هزینه اجاره صرفه جویی می کنید، ممکن است مجبور شوید برای ارتقای کسب و کار خود بیشتر در بازاریابی سرمایه گذاری کنید.
شما همچنین باید تامین کنندگانی را برای تهیه گل برای چیدمان خود پیدا کنید. شما ممکن است به دنبال یک پرورش دهنده معتبر در منطقه خود باشید که بتواند گل های زیبا را مستقیماً به مغازه شما ارائه دهد. اما اگر تولیدکنندگان محلی قادر به ارائه نوع یا مقدار گل مورد نیاز شما نباشند، ممکن است لازم باشد به تامین کنندگان گل آنلاین مانند Florabundance مراجعه کنید.
4. خرید تجهیزات
همراه با گل ها، به ابزار مناسبی برای چیدمان آنها نیاز دارید. شما به ابزارهای مختلفی برای برش، اصلاح و قرار دادن گل ها در چیدمان های خاص نیاز دارید. برخی از ابزارهایی که نیاز دارید عبارتند از:
     چاقوی گلدار
     برش شاخه
     قیچی هرس
     رقصنده های خار
     قفس های گلدار
     فوم گلدار
     سیم گلدار
شما همچنین به دستکش برای محافظت از دستان خود در حین کار و گلدان برای نگه داشتن چیدمان نهایی نیاز دارید. همچنین می‌توانید روی اکسسوری‌های اضافی مانند روبان سرمایه‌گذاری کنید تا دسته گل‌های خود را زیباتر کنید.
5. تجارت خود را بازاریابی کنید
هنگامی که برای تجارت باز هستید، باید برای جذب مشتری، فروشگاه گل خود را بازاریابی کنید. با ایجاد یک استراتژی بازاریابی که می توانید از آن برای هدایت تلاش های خود استفاده کنید، شروع کنید. استراتژی بازاریابی شما باید شامل اهداف خاصی باشد که بتوانید آنها را دنبال کنید، مانند افزایش sa
20 درصد کاهش یافته است. همچنین باید شامل تاکتیک‌هایی باشد که برای رسیدن به آن اهداف استفاده می‌کنید، مانند ایجاد نمایه Google برای کسب‌وکار من، ایجاد حضور در رسانه‌های اجتماعی و ترویج نظرات مثبت مشتریان در وب‌سایت خود.
برای به حداکثر رساندن تلاش‌های بازاریابی خود، مطمئن شوید که از گل آرایی‌های خود عکس‌های باکیفیت می‌گیرید. عکس‌های باکیفیت نه تنها زیبایی چیدمان شما را به نمایش می‌گذارند، بلکه برند شما را گران‌تر و لوکس‌تر نشان می‌دهند. همراه با مواد بازاریابی سنتی مانند تبلیغات، می‌توانید از این تصاویر برای بهبود نمایه Google My Business و حساب‌های رسانه‌های اجتماعی خود استفاده کنید.
با ارائه تحویل، دامنه تلاش های گل فروشی خود را افزایش دهید
عکس از Kampus Production از Pexels
ارائه تحویل آنلاین بهترین راه برای دستیابی به مشتریان است زیرا 97 درصد خریداران از اینترنت برای یافتن مشاغل محلی استفاده می کنند. هنگامی که یک مشتری بالقوه کسب و کار شما را به صورت آنلاین پیدا کرد، می خواهد بلافاصله گل سفارش دهد، و ارائه خدمات تحویل به شما این امکان را می دهد که سفارش خود را به سرعت به آنها برسانید. این فروش‌های سریع نیازی به بازاریابی اضافی برای شما ندارند و علاوه بر افزایش فروش، با کاهش ضرر و زیان‌های گل، در پول کسب‌وکارتان نیز صرفه‌جویی می‌کنند.
گل‌ها پس از برش و چیدمان، عمر کوتاهی دارند. این بدان معناست که فقط نیمی از گل‌های گل‌فروش به اندازه کافی برای فروش زنده می‌مانند. از آنجایی که کمبود گل منجر به قیمت های بالاتر برای گل فروشی ها می شود، این گل های فروخته نشده به طور فزاینده ای گران می شوند. شما می توانید با ارائه گل، این خطر را برای کسب و کار خود به حداقل برسانید.
ارائه تحویل قابل اعتماد با نرم افزار مسیریابی
برنامه ریزی مسیرهای تحویل می تواند دشوار و زمان بر باشد. این امر مستلزم این است که توزیع کنندگان عوامل مختلفی را در نظر بگیرند، از جمله اینکه چه تعداد تحویل برای تکمیل وجود دارد، در چه بازه زمانی، و کدام اعضای تیم برای تکمیل آنها در دسترس هستند. اگر بیش از تعداد انگشت شماری تحویل داشته باشید، برنامه ریزی دستی به سرعت انجام دقیق غیرممکن می شود. یک ابزار مسیریابی فرآیند زمان‌بندی، برنامه‌ریزی، و ایجاد مسیرهای متمرکز بر بهترین شیوه‌های تحویل آخرین مایل را خودکار می‌کند. این کار از چند جهت به تجارت گل شما کمک می کند:
     با ساده‌سازی اعلان‌های برنامه‌ریزی، زمان‌بندی و تحویل در زمان صرفه‌جویی می‌کند
     از طریق بهینه سازی مسیر، تحویل را کارآمدتر می کند
     خدمات عالی به مشتریان را با ویژگی های قرن 21 ارائه می دهد
     مقیاس برای پاسخگویی به نوسانات تقاضای فصلی
اگرچه آنها معمولاً در تمام طول سال باز هستند، اما مشاغل گلفروشی به عنوان مشاغل فصلی منحصر به فرد عمل می کنند. به‌جای یک فصل سنتی که چند ماه از سال طول می‌کشد، «فصل‌های» اوج گل‌فروشان شامل تاریخ‌های مجردی و خاص مانند عید پاک و روز مادر است. در حالی که یک گلفروش ممکن است 100 چیدمان گل را در یک روز معمولی بفروشد و تحویل دهد، این اعداد تحویل می توانند به هزاران نفر افزایش پیدا کنند، زمانی که مناسبت های خاصی مانند روز ولنتاین در اطراف برگزار می شود. این یک چالش دشوار برای تحویل گل است: گلفروشان باید بتوانند عملیات تحویل را برای پاسخگویی به این نوسانات تقاضای فصلی مقیاس کنند. و برای انجام این کار به نرم افزار مسیریابی نیاز دارند. برای مثال، با استفاده از OptimoRoute برای ساده‌سازی برنامه‌ریزی، Little Posy Co. توانست عملیات خود را به گونه‌ای افزایش دهد که تعداد گل‌های تحویلی خود را در روز ولنتاین پنج برابر کند.
مشتریان را با ویژگی های قرن بیست و یکم خوشحال کنید
OptimoRoute به شما امکان می دهد تا با ساده سازی مدیریت نیروی کار سیار کارآمدتر کار کنید. این سیستم بسیاری از وظایف برنامه ریزی ضروری را خودکار می کند، از ایجاد برنامه زمانی کارکنان گرفته تا ساخت و بهینه سازی مسیرهای تحویل. همچنین ویژگی‌های مختلفی را ارائه می‌کند که به شما کمک می‌کند تجربه کلی مشتریانتان را با کسب‌وکارتان بهبود ببخشید، از جمله ارسال مدرک تحویل و تسهیل بازخورد مشتری.
ارائه ETA زنده و ردیابی سفارش در زمان واقعی
هنگامی که یک مشتری یک چیدمان گل از کسب و کار شما سفارش می دهد، احتمالاً از دریافت گل ها با زمان کافی برای لذت بردن از زیبایی آنها قبل از شروع ریزش گلبرگ ها هیجان زده می شود. می‌توانید با اعلان‌های مشتریان خیال آن‌ها را راحت کنید و به آن‌ها اطلاع دهید که سفارش‌شان اولویت اصلی شماست. از طرف دیگر، اگر گل برای شخص دیگری سفارش داده شده باشد، ترتیبی می دهید که اعلان های ردیابی به خریدار ارسال شود، بنابراین آنها دقیقاً ببینند که چیدمان آنها چه زمانی به دست گیرنده رسیده است.
پس از اینکه سفارش آنها را تأیید کردید، می‌توانید از OptimoRoute برای خودکار کردن اعلان‌ها برای به‌روزرسانی مشتریان خود با یک متن هنگام تحویل گل آنها استفاده کنید. و اگر مشتری با تعجب تماس بگیرد که گل ها چه ساعتی می رسند، می توانید از این پلت فرم استفاده کنید تا ببینید دقیقاً تحویل دهنده شما کجاست و به مشتری خود پاسخ دقیقی به سؤال او بدهید.
اثبات تحویل
پس از اینکه تیم شما یک گل آرایی را تحویل داد، مهم است که جزئیاتی مانند اینکه چه کسی برای تحویل قرارداد امضا کرده است و اینکه آیا از سفارش خود راضی بوده است را پیگیری کنید. این نوع اطلاعات مهم است زیرا به شما امکان می دهد تا از نحوه عملکرد عملیات تحویل خود مطلع شوید، اما مهمتر از آن، تضمین می کند که مشتری تجربه مثبتی با کسب و کار شما دارد.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.